Sprawności

Araukanie!
Poniżej znajdują się sprawności, które możecie realizować samodzielnie w wolnym czasie. Rezultaty zadań w postaci zdjęć, filmików i opisów możecie wysyłać na maila dh. Mai- maja.mozdzen@zhp.net.pl.



1. Przyjaciel książek/ Przyjaciółka książek *
2. Gimnastyk/ Gimnastyczka *
3. Domownik/ Domowniczka *
4. Rowerzysta/ Rowerzystka *
5. Plastyk/ Plastyczka *
6. Grafik komputerowy**




1. Przyjaciel książki/ Przyjaciółka książki *

1. Stworzyłem/am listę książek, które chciałbym/chciałabym przeczytać. Przeczytałem/am co najmniej dwie książki z mojej listy. 
2. Wiem gdzie jest najbliższa biblioteka. Znam zasady korzystania z bibliotek.
3. Samodzielnie wykonałem/am kilka zakładek do swoich książek. 
4. Zrobiłem/am spis alfabetyczny posiadanych książek. 




2. Gimnastyk/ Gimnastyczka *

1. Opracowałem/łam co najmniej 2 zestawy 20-minutowych ćwiczeń w domu. 
2. Dowiedziałem/am się, jaki pozytywny wpływ na nasz organizm ma wysiłek fizyczny i gimnastyka. Zdobytą wiedzę przedstawiłem/am w dowolnie wybrany sposób. 
3. Przeprowadziłem/am gimnastykę na początek zbiórki zastępu. 
4. Przez co najmniej miesiąc brałem/am udział regularnie we wszystkich lekcjach WF-u i oprócz tego raz w tygodniu uprawiałem/am dowolną aktywność sportową. Wszystkie aktywności zanotowałem/am w kalendarzu. 




3. Domownik/ Domowniczka *

1. Przez minimum tydzień podjąłem/am się dodatkowego obowiązku, ustalonego z rodzicami, na rzecz domu, np. zmywałem/am naczynia, wynosiłem/am śmieci. 
2. W czasie próby segregowałem/am śmieci. Jeśli dotąd go nie było, zorganizowałem/am w domu miejsce na różne rodzaje surowców wtórnych. 
3. Zabezpieczyłem/am przed zepsuciem się różne artykuły spożywcze, np. wędliny, masło, pieczywo, płatki itp. 
4. Poodkurzałem/am całe mieszkanie, stosując właściwy sprzęt i środki do podłóg, mebli i dywanów. 




4. Rowerzysta/ Rowerzystka*

1. Poznałem/am i zademonstrowałem/am podstawowe zasady bezpiecznego poruszania się pojazdu jednośladowego po drodze (prawostronny ruch, zakaz jazdy po chodnikach, prawidłowe oświetlenie roweru oraz właściwy ubiór rowerzysty). 
2. Rozróżniłem/am poszczególne części roweru, umyłem/am go. Dowiedziałem/am się, gdzie znaleźć pomoc w razie awarii. Przygotowałem/am rower i ekwipunek do wyprawy (światła, koła, apteczka, mapa). 
3. Wziąłem/wzięłam udział w przynajmniej 2 wycieczkach rowerowych. 
4. Poznałem/am ścieżki/szlaki rowerowe w pobliżu miejsca mojego zamieszkania, zaplanowałem/am i wykonałem/am bezpieczny przejazd za pomocą tych ścieżek/szlaków do punktu odległego o kilka kilometrów. Trasę zaznaczyłem/am na mapie. 




5. Plastyk/ Plastyczka * 

1. Wzięłam udział w conjamniej jednej wystawie (online lub na żywo)
2. Wykonałam rysunek o wymiarach 10 cm na 8 cm, który przedstawia coś związanego ze mną, z moimi pasjami, zainteresowaniami, hobby. Przekazałam go na najbliższej zbiórce zastępowemu/owej, aby został wklejony do kroniki. 
3. Wykonałem/am co najmniej 3 ozdobne strony do kroniki (np. stronę tytułową, wpisy zawierające ozdobne inicjały, rysunki itp.) trzema różnymi stylami i technikami lub trzy ilustracje na potrzeby drużyny, do swojego śpiewnika czy na potrzeby szkoły lub domu. 
4. Wykonałem/am drobne przedmioty ozdobne z prostych materiałów (karton, tworzywo leśne, sznurek owoce itp.) - na przykład zdobnictwo obozowe, rekwizyty do zbiórki, ozdoby na choinkę itd. 



5. Grafik komputerowy/ Graficzka komputerowa **

1. Zaprojektowałem/am prostą grafikę w dowolnym programie graficznym np. logo, plakat, zaproszenie
2. Obrobiłem/am fotografię używając dowolnego programu graficznego lub aplikacji na telefon
3. Używając dowolnego programu graficznego wykonałem/am ilustrację do kroniki zastępu lub zaprojektowałem ulotki promocyjne zachęcające do dołączenia do naszej drużyny











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz