Araukanie!
Poniżej znajdują się sprawności, które możecie realizować samodzielnie w wolnym czasie. Rezultaty zadań w postaci zdjęć, filmików i opisów możecie wysyłać na maila dh. Mai- maja.mozdzen@zhp.net.pl.
Poniżej znajdują się sprawności, które możecie realizować samodzielnie w wolnym czasie. Rezultaty zadań w postaci zdjęć, filmików i opisów możecie wysyłać na maila dh. Mai- maja.mozdzen@zhp.net.pl.
1. Przyjaciel książek/ Przyjaciółka książek *
2. Gimnastyk/ Gimnastyczka *
3. Domownik/ Domowniczka *
4. Rowerzysta/ Rowerzystka *
5. Plastyk/ Plastyczka *
2. Gimnastyk/ Gimnastyczka *
3. Domownik/ Domowniczka *
4. Rowerzysta/ Rowerzystka *
5. Plastyk/ Plastyczka *
6. Grafik komputerowy**
1. Przyjaciel książki/ Przyjaciółka książki *
1. Stworzyłem/am listę książek, które chciałbym/chciałabym przeczytać. Przeczytałem/am co najmniej dwie książki z mojej listy.
2. Wiem gdzie jest najbliższa biblioteka. Znam zasady korzystania z bibliotek.
3. Samodzielnie wykonałem/am kilka zakładek do swoich książek.
4. Zrobiłem/am spis alfabetyczny posiadanych książek.
2. Gimnastyk/ Gimnastyczka *
1. Opracowałem/łam co najmniej 2 zestawy 20-minutowych ćwiczeń w domu.
2. Dowiedziałem/am się, jaki pozytywny wpływ na nasz organizm ma wysiłek fizyczny i gimnastyka. Zdobytą wiedzę przedstawiłem/am w dowolnie wybrany sposób.
3. Przeprowadziłem/am gimnastykę na początek zbiórki zastępu.
4. Przez co najmniej miesiąc brałem/am udział regularnie we wszystkich lekcjach WF-u i oprócz tego raz w tygodniu uprawiałem/am dowolną aktywność sportową. Wszystkie aktywności zanotowałem/am w kalendarzu.
1. Przez minimum tydzień podjąłem/am się dodatkowego obowiązku, ustalonego z rodzicami, na rzecz domu, np. zmywałem/am naczynia, wynosiłem/am śmieci.
2. W czasie próby segregowałem/am śmieci. Jeśli dotąd go nie było, zorganizowałem/am w domu miejsce na różne rodzaje surowców wtórnych.
3. Zabezpieczyłem/am przed zepsuciem się różne artykuły spożywcze, np. wędliny, masło, pieczywo, płatki itp.
4. Poodkurzałem/am całe mieszkanie, stosując właściwy sprzęt i środki do podłóg, mebli i dywanów.
4. Rowerzysta/ Rowerzystka*
1. Poznałem/am i zademonstrowałem/am podstawowe zasady bezpiecznego poruszania się pojazdu jednośladowego po drodze (prawostronny ruch, zakaz jazdy po chodnikach, prawidłowe oświetlenie roweru oraz właściwy ubiór rowerzysty).
2. Rozróżniłem/am poszczególne części roweru, umyłem/am go. Dowiedziałem/am się, gdzie znaleźć pomoc w razie awarii. Przygotowałem/am rower i ekwipunek do wyprawy (światła, koła, apteczka, mapa).
3. Wziąłem/wzięłam udział w przynajmniej 2 wycieczkach rowerowych.
4. Poznałem/am ścieżki/szlaki rowerowe w pobliżu miejsca mojego zamieszkania, zaplanowałem/am i wykonałem/am bezpieczny przejazd za pomocą tych ścieżek/szlaków do punktu odległego o kilka kilometrów. Trasę zaznaczyłem/am na mapie.
5. Plastyk/ Plastyczka *
1. Wzięłam udział w conjamniej jednej wystawie (online lub na żywo)
2. Wykonałam rysunek o wymiarach 10 cm na 8 cm, który
przedstawia coś związanego ze mną, z moimi pasjami, zainteresowaniami, hobby. Przekazałam go na najbliższej
zbiórce zastępowemu/owej, aby został wklejony do kroniki.
3. Wykonałem/am co najmniej 3 ozdobne strony do kroniki (np. stronę tytułową, wpisy zawierające ozdobne inicjały, rysunki itp.) trzema różnymi stylami i technikami lub trzy ilustracje na potrzeby drużyny, do swojego śpiewnika czy na potrzeby szkoły lub domu.
4. Wykonałem/am drobne przedmioty ozdobne z prostych materiałów (karton, tworzywo leśne, sznurek owoce itp.) - na przykład zdobnictwo obozowe, rekwizyty do zbiórki, ozdoby na choinkę itd.
5. Grafik komputerowy/ Graficzka komputerowa **
1. Zaprojektowałem/am prostą grafikę w dowolnym programie graficznym np. logo, plakat, zaproszenie
2. Obrobiłem/am fotografię używając dowolnego programu graficznego lub aplikacji na telefon
3. Używając dowolnego programu graficznego wykonałem/am ilustrację do kroniki zastępu lub zaprojektowałem ulotki promocyjne zachęcające do dołączenia do naszej drużyny
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz